Az imádság ereje

Jakab 5:13-18

Az imádságról sok jó és fontos ige szól.

  • Szenved, valaki? Imádkozzon!

    • A szenvedésre a leggyorsabb megoldás az imádkozás.

    • Nem feltétlenül a szenvedés megszüntetésére, hanem a szenvedés pillanatnyi elhordozására, a békesség megszerzésére.

    • Miért szenvedhetünk ma?

      • Testi okok miatt.

      • Lelki kérdésekben. Magunkért, családtagjainkért. Gyülekezetünkért, nemzetünkért.

      • A szenvedés első reakciója legyen az imádkozás!

  • Öröme van? Énekeljen dicséretet!

    • Az imádság egy speciális formáját ajánlja az örömre.

    • Az örömért is lehet hálát adni. Ennek jó formája az éneklés, Isten magasztalása.

    • Összekapcsolódik-e bennünk az öröm és az éneklés? Látszik-e ez rajtunk?

      • Azt látom, hogy az énekeket nagyon komoran, komolyan, és sokszor érzelmek kifejezése nélkül énekli a gyülekezet.

      • Hogy énekelnék el a Mily szent öröm kezdetű éneket?

  • Beteg-e valaki?

    • Hívja magához a gyülekezet véneit. Imádkozzanak felette megkenve őt olajjal.

    • Nemcsak személyes imádkozás, hanem közbenjárás kérését is ajánlja.

      • Kevesen osztják meg a betegségeiket, testi problémáikat. Miért?

      • Inkább ügyeletes orvost, vagy mentőt hívunk.

      • Látjuk-e a közbenjárás jelentőségét, áldását?

    • Olajjal megkenve. Ez nincs annyira a gyakorlatunkban. Kevés információ van erről a Bibliában. Egy alkalmazható lehetőség mindenképpen.

      • Azt látom, hogy az olaj nem feltétlenül a testi bajok megoldását munkáló eszköz.

      • Az itt használt görög kifejezés ötször található az újszövetségben. Ezekből kettőnél kapcsolódik betegséghez, gyógyuláshoz.

        •   Máté 6:17 Te pedig mikor böjtölsz, kend meg a te fejedet, és a te orcádat mosd meg;
        •   Márk 6:13 És sok ördögöt űznek vala ki, és olajjal sok beteget megkennek és meggyógyítnak vala.
        •   Márk 16:1 Mikor pedig elmúlt a szombat, Mária Magdaléna, és Mária a Jakab [anyja], és Salomé, drága keneteket vásárlának, hogy elmenvén, megkenjék őt.
        •   Luk 7:38 És megállván hátul az ő lábainál sírva, könnyeivel kezdé öntözni az ő lábait, és fejének hajával törlé meg, és csókolgatá az ő lábait, és megkené [drága] kenettel.
        •   Luk 7:46 Olajjal az én fejemet meg nem kented: ez pedig [drága] kenettel kené meg az én lábaimat.
        •   Ján 11:2 Az a Mária volt pedig az, akinek a testvére Lázár beteg vala, aki megkente vala az Urat kenettel és a hajával törlé meg annak lábait.
        •   Ján 12:3 Mária azért elővévén egy font igazi, drága nárdusból való kenetet, megkené a Jézus lábait, és megtörlé annak lábait a saját hajával; a ház pedig megtelék a kenet illatával.
        •   Jak 5:14 Beteg-e valaki köztetek? Hívja magához a gyülekezet véneit, és imádkozzanak felette, megkenvén őt olajjal az Úrnak nevében.
  • A hitből való imádság felsegíti a beteget. És ha bűnt követett el, megbocsáttatik neki.

    • A betegség és a bűn kérdése összekapcsolódik.

    • Sokszor csak betegségre akarunk megoldást, gyógyulást, a bűnre és hatásaira nem.

    • A gutaütött története nagyon beszédes ebben a vonatkozásban. Jézus a betegnek elsőként bűnbocsánatot ad, majd az emberi reakciókra válaszul bizonyítja erejét azzal, hogy talpra is állítja a beteget.

    • Nagyon komoly kérdés ez a téma. Legyünk óvatosak. Az utolsó idők veszélyei ezen a téren is fenyegetnek.

    • Egy biztos, hogy a testi bajok között is érdemes a lelki problémákkal is foglalkozni.

  • Merész továbblépés.

    • Ne csak egy mellékhatás legyen a bűnbocsánat a betegségben való könyörgésnél, hanem legyen egy komoly alternatíva a bűnből való szabadulásnál a közbenjárás kérése.

      • Hogy fogadnánk, ha valaki megkérne, hogy imádkozzunk érte, mert van valami bűn az életében?

      • Hogyan reagálnánk?

        • Van a Jézusi reakció, ami szánakozik és megindul a bűnös emberen. (Jövő héten még lesz róla szó.)

        • Van a farizeusi reakció, amiben az ítélet, a kő ragadása a lehetséges alternatíva.

        • Melyik ébred benned?

      • Működik a bűnben a segítségkérés ezen formája?

        • Úgy látom, nem nagyon. Ennek oka az is lehet, hogy gyakoribbak a farizeusi reakciók, mint a megmentő, segítő szándékú hozzáállás.

    • Hogy meggyógyuljatok

      • A bűnt ugyanolyan állapotnak kell tekinteni, mint a betegséget, amikor a beleesett személyt gyógyítani kell, nem megfojtani.

      • Nemcsak influenzába lehet beleesni. Nemcsak az influenzában kell a gondoskodást, segítő gyógyítgatás gyakorlatát megélni.

  • Egy rendkívüli példa az imádságra.

    • Illés példáját hozza Jakab.

    • Kijelentésére aszály kezdődött. Majd három és fél évig nem volt eső. Ezután újra részese volt az eső megérkezésének.

    • Jézus a tengerbe ugró hegyekkel példázta az ima erejét.

    • Jakab Illést veszi elő.

      • Nála nem a Sareptai özvegy fiának feltámasztását, hanem ezt a nagy próbát jelentő helyzetet. Miért?

        • Az imádság nem csupán az a lehetőség, amivel Istentől nagy dolgokat kérhetünk és amikor azt megteszi, akkor minket fognak ünnepelni, mert meghallgattatott az imádság.
          Az imádság az a küldetés, amiben olyan dolgokért is közbejárhatunk, ami növekvő próbát hoz az életünkbe.

        • Az imádságot tévesen annak a lehetőségnek tartjuk, amitől nekünk csak jobb lehet. Az imádsággal olykor nehezebb helyzetbe is kerülhetünk.

          • Pál apostol tövise a testében. Nem múlt el, vele kellett élni.

          • Jézus, amikor kimondta, hogy legyen meg az Atya akarata, elfogadta az élete legnehezebb időszakát.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s