2 Királyok 5:1-3,
- A történet példa egy gyerek és a felnőttek hitbeli kapcsolatára. Történetesen ma épp apák napja is van.
- Naámán. Nagyra becsült vitéz hős, de leprás.
- Pozitívumok és negatívumok. Értékek és hibák. Erények és szégyen. Eredmények és kapott káros jellemzők.
- Tudsz-e, mersz-e egyformán foglalkozni az értékekkel és a hibákkal egyaránt? Tudod-e az értékeket alázatos hálával alkalmazni, a hibákat alázatos önvizsgálattal korrigálni?
- Miért van, hogy saját értékeinket az egekbe emeljük, másoknak pedig a hibáit nagyítjuk végtelenségig?
- Lehetséges érzései:
- Hát ezt érdemlem én? Miért pont én? Azt hittem, velem ez nem történhet meg. Én annyira vigyáztam magamra.
- Ki lehet beteg? Kit érhet el megpróbáltatás?
- Miért lehetséges betegség az életünkben?
- Jób próbaként kapta, mint hívő ember.
- Dávid a bűne miatt élte át, ez segítette bűnvallásra.
- Pál azért kapta a tövist a testébe, hogy el ne bízza magát, és Isten ereje érvényesüljön benne.
- A születésétől fogva vak ember azért viselt fogyatékosságot, hogy nyilvánvaló legyen benne Isten dicsősége.
- Naámán azért, hogy találkozzon az élő Istennel.
- Hogy kinek melyik lehetőség igaz az életében, saját maga kell megvizsgálja, egy kívülálló ne állítson semmit.
- Pozitívumok és negatívumok. Értékek és hibák. Erények és szégyen. Eredmények és kapott káros jellemzők.
- Honnan tudta a gyermek, hogy Naámán beteg?
- Vagy ő, vagy a felesége elmondta.
- *Ne titkoljuk a betegségeinket! Merjünk őszinték lenni, megosztani, imatámogatást kérni, sőt akár még megoldási tanácsokat, ötleteket is fogadni. Nem tudhatjuk, kinek az ismerőse a segíteni tudó személy. Akkor, ott csak a kislány ismerte Elizeust.
- Egy szolgáló kislány
- Eredetiben: Egy jelentéktelenül kicsi szolgáló lány.
- Tudod-e, hogy ki milyen jelentőséggel, értékkel, áldással, segítséggel lehet jelen az életedben? Tudsz-e mindenkit úgy fogadni, mint Isten lehetséges eszközét, akink keresztül segíteni akar? Tudsz-e úgy ott lenni a bajban lévő emberek mellet, mint aki lehetséges támogatója, segítője?
- Ismerte Istent, ismerte Elizeust.
- Tud biztató kiutat mutatni teljes bizonyossággal.
- Bárcsak eljutna az én uram a prófétához. Útnak indítja. Rámutat, hogy bár hatalma lenne arra, hogy magához hívassa Elizeust, de inkább értésére adja, hogy most menni kell.
- Vegyes kép az igében:
- Hívj segítségül.
- Közeledjetek Istenhez és Ő is közeledni fog.
- Keressétek az Urat.
- Vegyes kép az igében:
- Nem elemez, hogy miért van a betegsége. Nem lekicsinyli a bajt. Nem kioktatóan utasít, hogy mit kell tenni. Egyszerűen megosztja a hitét egy vágy formájában. A kislány arra vágyik, hogy a gazdájának jó legyen.
- *Van őszinte vágyad, hogy a környezetedben élő embertársaidnak jó legyen? Van igyekezeted arra, hogy te segítsd hozzá ehhez a jóhoz őket?
- Most már tudom, hogy nincs máshol Isten.
- Megtalálta Istent. A betegsége célja beteljesedett.
- Ki segített neki ebben?
- Egy rabszolga kislány
- Egy próféta
- A szolgái
- Mire használhatja Isten az életedben a megpróbáltatásokat?