Tudjuk, hogy van feltámadás

2Kor 4:13-18

  • Ma az úgynevezett örök élet vasárnapja van. Ez is adja, hogy a mai témánk a feltámadás és az abban való meggyőződés, illetve az abból fakadó bizalom.
  • Az elmúlás ténye közel jött hozzánk. Felmerült a kérdés, van-e biztonságot garantáló tényező ebben az életben? Vagy úgy is megközelíthetjük, mi ad teljes biztonságot az életünkben?
    • A korlátozások sem adják meg a biztonságot, közben elvették a szabadságot.
    • Az oltással nagyobb biztonságot ígértek nekünk, de mintha ez sem működne teljes mértékben. Talán épp azért mert ezzel együtt egy bátrabb szabadság megélést tesz lehetővé?
    • Ez a nagy dilemma vonul végig egész életünkön: Biztonság vagy szabadság. Vágynánk mind a kettőre, de belátjuk, gyakran kell lemondani egyikről a másikért.
      • Aki a biztonságra vágyik, le kell mondjon a szabadságáról részlegesen. Például, ha el akarja kerülni a fertőzést, maszkot kell viselni, tömeges rendezvényekre nem kell menni.
      • Aki a szabadságra vágyik, le kell mondania a biztonságról. Például valaki szabályok korlátozásaitól mentesen kíván közlekedni a közúton, az a biztonságáról mond le. Ott ugyanis a szabályok a biztonságot garantálják.
      • Persze él az emberben az, hogy mindkettőt szeretnénk. Gyakran ezt rajtunk kívül álló tényezőktől várjuk. Adjon szabadságot és teremtsen biztonságot az orvostudomány, az állam, a tudomány eredményei, a technika vívmányai. Ebben az a lelkület bújik meg, hogy én ki akarom használni a szabadságom, miközben valami vigyázzon rám.
        • Bárhova elmegyek, és elvárom, hogy az oltás óvjon meg.
        • Akár aludhatok is vezetés közben, mert az önvezető technika majd megvéd.
        • Aki így gondolkodik, tulajdonképpen úgy vágyik a szabadságra, hogy a szabad élet esetleges következményeiért a felelősséget áthárítja másokra.
    • A Biblia mit mond a szabadság és biztonság kérdéséről?
      • Minden szabad nekem, de (belátom, elfogadom) nem minden használ. Minden szabad nekem, de nem akarok senkinek és semminek a rabjává válni.
        • A szabadság elvileg végtelen, de be kell látni, hogy azt a meggyőződés korlátozhatja. Csak annyi szabadságot engedek meg magamnak, ami hasznomra válik, ami építi, gyarapítja az életemet.
        • A szabadság végtelenségének korlátlan kihasználása rabbá tesz. Aki féktelenül akarja a vágyott szabadságát megélni, az előbb utóbb valaminek a függőségébe kerül.
        • Ahhoz hogy ezek ne következzenek be, nem külső korlátok kellenek, hanem belső meggyőződés. Csak addig akarok elmenni az elérhető szabadságban, amíg az engem és a környezetemet is építi.
  • Kis kitérő után térjünk vissza az igéhez. A keresztyén életben van valami többlet a biztonság és szabadság tekintetében. Ezt Pálék határozottan megélték az első században. A 11. vers mutat rá erre a súlyosabb képre.
    • Rengeteg tényező akarja megállítani abban, hogy megélje, teljesítse a küldetés szabadságát. Szorongattatás, kétségeskedés, üldözés, elhagyatottság, eltiprási törekvések. Ezek miatt erősen veszélybe kerül a biztonsága, amennyiben folytatja a küldetést.
    • A biztonság úgy is elérhető lenne úgy is, hogy abbahagyja a küldetést. Hazamegy Tarsusba, vagy Antiókhiába, ahonnan elindult a missziós útjára és éli a nyugodt, békés életé.
    • Ehelyett azt mondja, hogy én nem azáltal akarom megnyerni a biztonságot, hogy el akarom kerülni a küldetés miatti veszélyes helyzeteket, és ehhez korlátozom magam a szolgáló élet szabadságában. A biztonságot számára nem az életének a védelme jelenti, hanem a Krisztusban megkapott élet nyújt neki védelmet, biztonságot.
      • Mit jelent ez? Mivel tudja, hogy örök élete van, ezért ez a tudat nyújtja neki a biztonságot, ez teremt védelmet. Emellett bekövetkezhet a halála, de tudja, hogy azzal nem veszít, hanem a neki eltett jutalmat fogja végre átvenni. (Fil 3:14, 2Tim 4:8)
  • Pál és társai nem egy vírustól félve keresik a biztonságos élet lehetőségeit. Ők nem a saját életüket féltik. Inkább féltik azokat, akik még elveszettek és életük az élő hit hiányában még nincs biztonságban. Magukat már biztonságban érzik, és minden veszélyt vállalva mennek azokért, akiket komolyan fenyeget a kárhozat veszélye.
    • Számukra a biztonság a hitből fakadó meggyőződés:
      • 2Kor 4:14 Mert tudjuk, hogy aki feltámasztotta az Úr Jézust, Jézussal együtt minket is feltámaszt,
    • Ki merem jelenteni, hogy a keresztyén élet lényege, igazi értéke ebben a hitben van. A hitünk igazi értelme és célja, hogy örök életünk van.
    • Egy igei részlet ennek alátámasztására:
      • 1Kor 15:13-14 Mert ha nincs halottak feltámadása, akkor Krisztus sem támadt fel. Ha pedig Krisztus nem támadt fel, akkor hiábavaló a mi igehirdetésünk, de hiábavaló a ti hitetek is.
      • 1Kor 15:19 Ha csak ebben az életben reménykedünk Krisztusban, minden embernél nyomorultabbak vagyunk.
    • Ez a hit adott hatalmas bizonyságot a keresztyénség korai időszakában. Amikor a mártírok az örök élet bizonyságával néztek szembe kivégzőikkel. De az 1900-as években Kínában is így tettek bizonyságot a kivégzett hívők. De a mai üldözött keresztyének is ezáltal nyernek békességet a rájuk leselkedő veszélyek között.
    • *Él-e bennünk a hit igazi értelme? Rendelkezünk-e az igazi biztonságot jelentő meggyőződéssel és megmutatkozik-e ez a bizonyosság?
    • *Teljes meggyőződéssel tudjuk-e kimondani:
      • Fil 1:21 Mert nekem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség.
      • Fil 1:23-24 Mert ez a kettő szorongat: kívánok elköltözni és Krisztussal lenni, mert ez sokkal jobb, de miattatok szükségesebb e testben megmaradnom.
      • Pál nem magáért, önérvényesítésért, vágyak teljesüléséért látta szükségesnek maradni, hanem azokért, akik felé szolgálni kell.
Hírdetés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s